Værksted Natur og Teknik

Værksted
Natur og Teknik

tirsdag den 17. november 2009

En skumringstime ved biotopen
















Jeg tog en tur ud til biotopen idag for at se på de forandringer, der måtte være, og så var jeg meget spændt på om der var gang i grævlingegraven. Hestene har jo ikke stået der i denne sommer, da vi var bange for at de skulle komme galt af sted med alle de huller gævlingene har gravet.





Der er liv,masser af liv, for hold da op hvor er der gravet, flere huller og volden er faktisk skredet sammen flere steder. Jeg var på begge sider af hegnet og ude på marken kan jeg godt forstå at Chresten har siddet fast, for der var jorden også skredet. Gik og var lidt nervøs for at træde igennem.





Jeg tog fotos af nogle dyrespor, nogle må være grævlinge spor, og tror også der var rådyrspor.





Jeg var så optaget af alt det grævlingehalløj at jeg ikke kiggede efter andet småkravl, men tog nogle fotos af nogle bær der må være slåen, dog uden at jeg er sikker.Vil lige undersøge dette.

Ingen kommentarer: