Værksted Natur og Teknik

Værksted
Natur og Teknik

lørdag den 13. september 2008

Min dyrebolig.

Jeg er gået igang med at researce på dyrebolig til flagermus. Jeg var noget i tvivl om man egentlig kunne få en flagermus til at bruge/overnatte i en kasse.Men på nettet fandt jeg en side her hvor der udførligt stod beskrevet hvordan man laver en sådan kasse.
Jeg har allerede tænkt i opsætnings fasen,for hvordan får jeg en kasse op i mindst 2 meters højde.Jeg er dertil kommet på en Storm P. løsning, hvor kassen skal fastmonteres et reb, der svinges om en gren 2 meter oppe og dernæst burde kassen kunne hejses som et andet dannebrogsflag.
Jeg har også funderet over en løsning til hvodan man kan kunne se ind i kassen uden at skulle åbne for kassen, dette kunne gøres ved at montere en plexi rude i den eneside havde jeg tænkt mig.
Jeg skal have læst om der er lokkemidler at tage i brug så som insekter eller anden form for mad man kunne hæge i kassen for at lokke flagermusen derind.Men på den anden side, kassen bliver jo brugt som et overnatningsted om dagen, så den skal jo ikke spise derinde.

Ingen kommentarer: