Værksted Natur og Teknik

Værksted
Natur og Teknik

torsdag den 14. januar 2010

stoftryk på ny











Det nye stykke stof af lærrede gav ikke de samme forhindringer som det forrige stykke stof af satin.
Jeg startede med at lave forskellige "forme" og prøve dem af på små stykker stof for at få det bedste udgangspunkt at starte fra.

Jeg måtte også erfare der skulle mange forsøg til før at jeg var tilfreds med trykket. Det var ligefra underlag til formene til værktøjet jeg brugte til at overføre maling med.Jeg endte ud med at bruge en grydesvamp jeg havde klippet over til en passende størrelse. Mængden af maling var også afgørende for resultatet af trykket.
Jeg havde allerede fra starten ideen om hvad jeg ville trykke på stoffet, men det var svært at holde mig til hvad jeg oprindeligt havde af ide. Lidt sjovt så startede jeg ud med at have ideen om mange forskellige tryk, der skulle på stoffet, men det endte med at blive meget enklere tryk. Jeg fik en ide om at for mange forskellige tryk ville fjerne opmæsksomheden fra rekvesitterne.
Farvevalget startede jeg også ud med at ville have mange farver, men endte ud med at begrænse mig for at skabe lidt harmoni i farvevalget.

Det var en langsommelig proces, men tiden måtte til for at resultatet var tilfredsstillende.
Jeg havde en ide om at havde jeg haft noget tykt linolium at skære et mønster ud i havde det også været brugbart. Jeg brugte skabelon af pap jeg klippede ud i.

Ingen kommentarer: