Værksted Natur og Teknik

Værksted
Natur og Teknik

onsdag den 27. januar 2010

isskulpturer

Jeg er blevet faschineret af hvad en spand frossen vand kan bruges til. I et tvprogram så jeg hvordan en isskulptør forvandlede isklodser til de flotteste skulpturer. HAn havde et hav af forskellige værktøjer, alt kan bruges, lige fra en ske til en mejsel og fra et strygejern til en gasbrænder. Jeg var faschineret. Dette må jeg have afprøvet.Så jeg har sat en spand vand udenfor i frostvejret, ja lige nu er det dog tø, men vejrguderne lover frost igen.
Jeg tænker her i en pædagogisk aktivitet for nogle brugere, mon ikke de vil faschineres som jeg? Tænk, det at arbejde ude med et materiale der er formbar med værktøj, kulde og varme.
Jeg har jo set hvordan børnene bruger stor tid på at hakke isflager løse af legepladsen, bruge forskellige redskaber, de eksperimenter med alt fra skovle til pinde og grydelåg, ja jeg har endda set dem hente vand i munden og spytte det ud på isen for at varme den op, fantasien er der hos dem, den må jeg prøve at have frem hos mig i denne aktivitet.

Ingen kommentarer: